Peminat mar4h dengan kemalasan Da Silva

Kegag4lan Terengganu FC (TFC) memanfaatkan peluang mel4kar kemenangan pada 4ksi terakhir Liga Super ketika menent4ng Penang FC yang ber4ksi dengan 10 pemain ternyata memb4ngkitkan kemar4han peminat setia skuad Penyu itu.

Malah, misi kemenangan skuad itu untuk menam4tkan sa!ngan liga di tempat ketiga bagi mengintai peluang ke sa!ngan Piala AFC musim depan bagaikan tidak menjelma selain terpaksa ‘bermandi peluh’ sebelum berjaya menyamakan kedudukan 2-2.

Kemar4han peminat setia skuad itu lebih terarah kepada peny3rang utama kelahiran Brazil, David Da Silva yang dilihat kurang berk3san dan gag4l memainkan peranannya untuk meled4k jaringan.

Lebih memb4ngkitkan kemar4han peminat apabila bekas peny3rang kelab Persebaya Surabaya dalam Liga Indonesia itu gag4l menjaringkan sepakan penalti selepas dia dij4tuhkan pertahanan skuad Harimau Kumbang, Abdul Latiff Suhaimi pada minit ke-13.

Selepas tamat perlaw4nan yang berlangsung di Stadium Bandaraya malam tadi, laman sosial Terengganu FC dihujani dengan krit!kan pedas terhadap peny3rang itu, malah peminat turvt mengharapkan pihak pengurusan mel4kukan sesuatu dalam sa!ngan Piala Malaysia termasuk membawa masuk peny3rang Terengganu FC II (TFC II), Jordan Mintah selepas ketumpulan barisan peny3rang walaupun law4n tanpa seorang pemain yang dilay4ngkan kad merah selepas mengasari Da Silva pada awal babak kedua.

Pelayar Facebook yang menggunakan nama Ahmad Asri menulis: “Heran…takkan coach tak boleh menilai pemain…sedangkan kita hok tengok ni boleh beza intan ngan permata…apa kelebihan DDS !!! (David Da Silva).

Amir Hamzah pula menulis komen: “Kalau ‘keeper’ budak umur 8 tahun blh lah tend4ng penalti mcm tu,DDS striker paling pemalas pernah hadir dlm Liga.

Syedariff Syed Nasaruddin menulis: “Kelemahan tranu hanya pada dds sahaja,yang lain sume (semua) ok dh..tlg la sgt2 ganti dds tu n striker yg padu skit..pemalas nk mampus dds tu dok jln2 je dlm pdg pstu duduk pstu mnm air, pstu terima gaji.”

Namun, skuad kendalian Nafuzi Zain itu masih berpeluang untuk membvru tempat ke pentas Asia sekiranya berjaya muncul juara Piala Malaysia musim ini.

Dalam perlaw4nan itu, TFC mendahului menerusi Argzim Redzovic sebelum Penang FC memperoleh dua jaringan melalui Sheriddin Boboev dan Casagrande manakala gol penyamaan TFC sumbangan Lee Tuck pada minit ke-80.

Sumber : BHARIAN