Ini kata2 Ebit Lew kepada Lembaga Zakat selepas apa yg berlaku

Ini kata2 Ebit Lew kepada Lembaga Zakat selepas apa yg berlaku

Semalam Ebit Lew ada mengeluarkan kenyataan lelohi’ maaf kepada semua. Hari ini sekali lagi Ebit Lew mengeluarkan permohonan m4af dan ucapan penghargaan kepada badan kerajaan dan lenbaga zakat. Berikut luahan hati bemiau

Terima kaseh Lenmbaga Zakat Negeri Kedah yang selama ini membantu keluarga ini dengan memberi bantuan. Terima kaseh JKM..Terima kasih jiran lama keluarga Pak Aq yang baik banyak membantu mereka. Mereka selalu membantu menghantar makanan dan lain-lain. Terima kaseh Pihak Masjid Kariah yang ambil berat hal mereka. Terima kaseh kerajaan negeri Kedah yang membantu mereka selama ini.

Mereka urus seluruh negeri

Saya minta m4af pada semua yer. Mereka semua dah bantu banyak sangat. Setitik sahaja usaha saya berbanding mereka semua. Saya urus cuma beberapa orang dah men4ngis penat. Mereka semua urus seluruh negeri dan setiap pelvsuk negeri sepanjang hayat. Saya cuma sikit sangat. Saya pohon janganlah sal4hkan jiran, jkm atau pusat zakat atau mana-mana orang.

Saya s4lah saya minta ma4f. Dari hujung rambut sampai hujung kaki pada JKM,LZNK, Kejiranan lama Pak Aq dan semua yer. Saya pohon ampun yer. Benar-benar minta 4mpun pada semua. Saya cuma ingin kasih sayang buat mereka. Saya cuma tak boleh tah4n mereka duduk situ. Sedih sangat men4ngis jer. Saya sayang semua. Saya sayang anak-anak dan pakcik makcik tu mereka baik sangat dari mula sampai saya nak balik tadi. S0rrylah yer. Saya salah saya minta maaf. Saya tak buat apa pun. Terima kaseh semua yer. Semua orang baik. Saya salah saya minta m4af.

Penat sangat rasa. Tapi bahagia sangat. Syukur pada Allah. Teringat mak dulu senyum bagi nasihat. Takper orang buat…

Posted by Ebit Lew on Tuesday, 21 April 2020

Pindah Selepas 15 Tahun

Syukur tadi setelah lebih 15 tahun keluarga ini buat kali pertama dapat pindah dari pondok usang dan menyedlhkan. Saya dapat beri hadiah kasih sayang saya buat keluarga ini. Dapat beri mereka rumah baru selesa takyah bayar. Saya insyaAllah bayar selagi hayat. Belikan peti ais, mesin basuh, rice cooker, cerek, dapur gas, kipas, tilam, baju raya, bantal, semualah peralatan rumah. Hanya setitik usaha saya ini dibandingkan usaha mereka sepanjang tahun dan seluruh negeri kedah.15 tahun kaslhan keluarga ini. Selepas ini saya serahkan pada pihak berwajib.

Terima kaseh dengan bantuan kejiranan baru yang baik tadi. Mereka beramai bawa mesin rumput. Bawa katil. Kami bincang aturkan anak sekolah. Aturkan raw4tan keslhatan pak ak dan isteri yang perlu raw4tan mingguan. Ada guru mengaji. Kelas di surau selepas PKP. Terima kaseh penduduk taman dan jiran baru yang sangat positif dan membantu. Terima kaseh yer. Tanpa tuan puan saya tak mampu buat apa-apa pun. Tadi dapat bantu anak-anak ini sama-sama gotong royong. Best didik macam keluarga sendiri.

Balik KL, rindu anak

Doakan dah selesai semua di utara. Nak terus balik kl. Rindu isteri dan anak-anak. Rindu bidadari. Rindu safiyyah lew. Rindu rayyan lew. Rindu Qadeejah Lew, Rindu Rindu Uqashah Lew. Nak jadi suami dan ayah menikmati hidup rasa syukur. Rindu ayah dekat kampung sangat. Ya Allah rindu padaMu ya Allah- ebitlew

Semalam juga Ebit Lew meminta m4af kepada semua

Biar orang buat kita

Penat sangat rasa. Tapi bahagia sangat. Syukur pada Allah. Teringat mak dulu senyum bagi nasihat. Takper orang buat kita. Jangan kita buat orang. Selalu maafkan orang lain dan doakan semua orang bahagia dan masuk syurga. Kita hidup untuk Allah sayang. Jika ada kebaikan yang Allah terima saya hadiahkan buat arwah mak saya. Rindu bidadari dan anak-anak. Rindu ayah di kampung. Nak balik kl cepat lepas selesai semuanya.

Dah berlalu bertahun dalam kerja khidmat dan berkongsi kasih sayang semenjak kecil. Entah berapa hari lagi yang tinggal. Biarlah baki hidup ini dalam kebaikan. Jika Allah takdirkan walau berapa waktu yang tinggal. Masa tu sangat sekejap berlalu. Sedangkan banyak kerja dan amanah yang terlalu jauh dari sempurna.

Cuma Cina belajar Islam

Saya j4hil, tak pndai. Saya bukan ustaz. Saya bukan sesiapa. Cuma cina belajar Islam. Terima kaseh semua terlalu ramai guru, keluarga dan sahabat mendoakan dan beri semangat. Allah sahaja balas semuanya.

Saya sekali lagi minta maaf pada semua. Saya tak berniat nak sakltkan hati sesiapa pun. Betul ni. Maafkan saya yer semua. Saya pohon maaf pada semua yer. Doakan terlalu ramai lagi orang memerlukan bantuan dan sokongan. Bagaimana kita boleh lena sedangkan ada orang tidak dapat tidur lena kerana nasib mereka dengan kita tak sama. Walau memberi minum pada kucing atau anjlng walau sedikit pun dipandang oleh Allah. Walau kita tak dapat bantu mereka semua. Kita buatlah apa yang kita termampu.

Belajarlah melihat dengan cinta. Mendengar dengan cinta. Melalui hidup dengan cinta. Jang4nlah meny4lahkan sesiapa kerana setiap kita bertanggungjawab atas diri kita dan masyarakat kita didepan Allah nanti. Semuanya sehingga satu hari nanti kita mendapat RedhaNya. Redha Allah segala-galanya. Usahlah takut keljian atau penghlnaan orang tapi yang paling men4kutkan kemvrkaan Allah.

Semalam Lembaga Zakat kedah ada mengeluarkan kenyataan menjelaskan situasi sebenar k3s Pak Aq dan amat menghargai sumbangan Ustaz Ebit Lew

Hargai jasa Ebit Lew

Kerana itu saya amat menghargai usaha Ust Ebit Lew dan pasukannya di atas kemahiran mereka yang berjaya memujuk keluarga Pak Ishak keluar daripada kediaman tersebut.

Sesungguhnya niat murni ini amat disanjung dalam membantu pihak LZNK menyantuni lebih 15,773 orang asnaf yang ada di negeri Kedah (sehingga 21 April 2020) termasuk Pak Ishak dan masa depan anak-anak dan cucu-cucu beliau yang masih tidak mengerti apa-apa.

Sumber : MV

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @tvmamak

PERHATIAN: Pihak admin “TV Mamak” tidak akan bertanggungjawab secara langsung ke atas mana mana komen yang telah ditinggalkan oleh pembaca kamii. Sila Pastikan anda berfikir panjang dan waras terlebih dahulu sebelum menulis atau meninggalkan komen komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk pantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian Selamat Membaca!! Dah baca Jangan Lupa Sharekan Yer Sekian Terima Kasih!!