Juventus kemudiannya bertindak balas

Juventus telah memecat ketua jurulatih Maurizio Sarri dengan segera berikutan kekalahan mengecewakan di Liga Juara-Juara di tangan Lyon.

Kredit itu semua milik Cristiano Ronaldo ketika dia menjaringkan dua gol untuk Bianconeri dalam kemenangan 2-1 ke atas pasukan Perancis, Lyon di Turin pada hari Jumaat malam, tetapi hasilnya pada akhirnya tidak cukup untuk mengatasi defisit 1-0 pada perlawanan pertama ketika awal penalti Memphis Depay memastikan pelawat mara ke suku akhir dengan gol tandang.

Juventus kemudiannya bertindak balas dengan pantas terhadap penyingkiran mengejut itu dengan berpindah untuk memecat pengurus Sarri kurang dari 24 jam kemudian.

Pengurus berusia 61 tahun itu awalnya meninggalkan Chelsea setelah hanya satu tahun untuk bertugas di Stadium Allianz dengan kontrak tiga tahun pada bulan Jun 2019 dan membimbing Juve untuk meraih gelaran kesembilan berturut-turut di Serie A, dengan pasukannya mengalahkan Antonio Inter Milan Conte.

Namun, kelab itu tewas kepada Napoli menerusi penalti di final Coppa Italia dan juga keluar awal dari Liga Juara-Juara, dengan spekulasi mengenai masa depan Sarri yang selalu beredar dalam beberapa minggu terakhir.

Sumber : https://football-tribe.com/malaysia/2020/08/08/maurizio-sarri-dipecat-oleh-juventus-setelah-pemenang-serie-a-tersingkir-dari-liga-juara-juara/