Selalu rembat-rembat gol, hari ini tak gol!

KUALA LUMPUR: Percub4an Bergson da Silva yang terk3na tiang pada minit kelapan jelas mengubah segala-galanya buat Johor Darul Ta’zim (JDT) pada 4ksi final Piala Malaysia, sebentar tadi.

Pengendalinya, Benjamin Mora menyifatkan mereka tidak memiliki tuah apabila percub4an terbabit digag4lkan tiang gol dan perlaw4nan akhirnya menjadi milik KL City.

“Perlaw4nan seimbang tetapi kita tidak menang dan tidak dapat menjaringkan gol. Tahniah kepada KL City FC.

“Kita cuba memec4hkan pertahanan KL City pada babak pertama tetapi kita tidak dapat berbuat demikian. Percub4an kita terk3na tiang dan selepas itu perlaw4nan berpihak kepada KL City FC,” kata Mora.

Terdahulu, impian Johor Darul Ta’zim (JDT) untuk mengekalkan trofi Piala Malaysia di bumi Selatan berkecai apabila dikejutkan KL City 2-0 pada 4ksi final Piala Malaysia ke-100 tahun di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Turun sebagai pasukan pilihan, skuad Harimau Selatan bagaimanapun terpaksa akur apabila dua jaringan pada babak kedua menerusi Zhafri Yahya dan Paulo Josue menjulang KL City pada 4ksi kemuncak itu.

Kemenangan itu membolehkan skuad ‘Warga Kota’ mengucapkan selam4t tinggal kepada penantian 32 tahun untuk memenangi piala keagungan itu yang juga gelaran keempat mereka selepas kali terakhir memenanginya pada 1989.

Lebih manis, bukan setakat menges4hkan kejuaraan tanpa seb4rang kekal4han dalam kempen Piala Malaysia malah mereka juga meraih tiket ke Piala AFC musim depan.

Sumber : BH