Ubi Muda Kedah hanya perlukan 44 saat gegar gawang

ALOR SETAR : Pemain muda Kedah Darul Aman FC (KDA FC), Mohamad Fikhri Zulkiflee kini menjadi perh4tian selepas membuat penampilan sulung menyakinan ketika menent4ng UiTM FC Rabu lalu, apabila hanya mengambil masa kurang seminit untuk menjaringkan gol.

Pada 4ksi berk3sudahan ter!kat 3-3 di Stadium Darul Aman itu, Fikhri meled4k pada minit ke-74 selepas masuk menggantikan pemain tengah, Syazwan Zainon sekali gus memberi sinar keb4ngkitan skuad kendalian Aidil Sharin Sahak yang ketinggalan dua gol ketika itu.

Sejurus berjaya menjaringkan gol berharga berken4an, KDA FC turvt melaungkan kata-kata perangsang buat pemain muda dari skuad Piala Presiden Kedah itu bagi meneruskan 4ksi terbaiknya pada masa akan datang.

“Pemain yang berasal dari Kulim ini (Fikhri Zulkiflee) hanya mengambil masa 44 saat untuk menjaringkan gol selepas masuk menggantikan pemain tengah Syazwan Zainon.

“Pemain tinggi lampai ini berada di posisi yang tepat untuk menanduk masuk bola hantaran lintang pemain gantian Fandi Othman untuk menghasilkan gol kedua buat KDA FC. “Keep it up Black!” kata kelab berken4an menerusi akaun Facebook miliknya.

Pengendali Kedah, Aidil Sharin Sahak turvt memuji tahap keyakinan ditampilkan pemain mudanya itu dalam misi membantu pasukan b4ngkit mencari gol.

“Sebelum ini kami memilih peny3rang Afeeq Iqmal pada 4ksi menent4ng KL City di tempat law4n dan kali ini giliran Fikhri pula yang diberi peranan di Stadium Darul Aman.

“Kemasukan Fikhri menampakkan beliau mengambil peluang yang ada dengan menjaringkan gol. Saya lihat dia menggunakan peluang terbaik itu untuk bersedia pada masa depan.

“Masih terlalu awal untuk memperkatakan mengenai pemain muda dalam pasukan, namun dengan memberi peluang ber4ksi ini, dia sudah mel4kukan tugas yang baik untuk pasukan,” katanya.

Sumber : BH